通告/PENGUMUMAN/ANNOUNCEMENT: 17-18.12.16 "" HARI JUALAN BUKU TAHUN 1 HINGGA TAHUN 6 2017....... 27.12.16 "" MESYUARAT GURU....... 28.12.16 "" ORIENTASI MURID TAHUN 1....... 03.01.17 "" SESI PERSEKOLAHAN 2017 BERMULA.......

Monday, December 24, 2012

二零一二年六年级毕业刊:创作云彩(学生国文作品8)

***
Kawan Baik  Saya
***

**Muhammad Aqil (6A)**

Saya mempunyai seorang kawan baik.
Namanya ialah Maisyazwan.
Kami tinggal di Seri Kembangan.

Maisyazwan merupakan anak bongsu dalam keluarganya.

Maisyazwan juga seorang yang pandai dan baik hati.
Oleh itu, dia disenangi oleh kawan-kawannya.

Maisyazwan seorang murid yang cemerlang

dalam pelajaran dan aktiviti sukan.
Cita-citanya menjadi seorang saintis.

Saya gembira kerana menjadi kawan baiknya.

Dia juga banyak membantu saya dalam pelbagai masalah.
Kami mempunyai hobi yang sama iaitu bermain bola sepak.
Pada setiap petang,
kami juga akan menunggang basikal
dan berjoging di taman rekreasi.

Saya berasa amat bangga kerana

mendapat kawan yang baik seperti Maisyazwan
dan kami telah pun berjanji untuk
menjadi kawan baik buat selama-lamanya
.*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*
*~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~*

No comments:

Post a Comment